Inte helt okej

Det finns en man i den här staden. Han går runt med en dunk innanför jackan. Han har svarta händer och håller alltid något i handen som han sniffar på. Vad det är vet jag inte. T-sprit, lacknafta, bensin? Något som luktar så otroligt mycket och som man blir helt snurrig av är det iallafall.
Det var senast i fredags som jag satt på samma buss som honom. Det kändes verkligen inte okej att han ens fick sitta på den där bussen, speciellt inte när det sitter barn där.
Jag pratade med busschauffören innan jag gick av. Han slängde av den där mannen men att chauffören till och med sa till mig att han kände nån lukt och var yr kändes inte heller okej. Sååå... Jag tycker faktiskt inte att alla människor har rätt att åka med kollektivtrafiken!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0