Singel och stomiopererad ?!

Det är vår. Det är sol. Egentligen skulle jag bara sätta på mig skinnjackan och solglajjerna och ta mig ut på en promenad. Men Nej, inte idag. Idag ska jag ligga inne hela dagen. Förrutom ikväll då jag ska till Michaela och titta på desperate såklart.

Singel och stomiopererad. Det är nåt som jag aldrig har behövt tänka på då Jesper har varit vid min sida ända sedan jag blev sjuk. Det har vart väldigt tryggt med honom vid sin sida och nu plötsligt står man själv. Det är klart att man har kännt sig obekväm i vissa situationer även i ett förhållande men nu blir det ju en helt annan grej.
Det är nu man börjar fundera på hur människor egentligen kommer tycka om en. Det är jättesvårt. Egentligen innerst inne så vet jag att det är ingen som skulle säga nåt negativt om mig eller tycka att jag är äcklig men fortfarande så har man ju tankarna. Kan tänka mig att det iallafall finns några av er som läser min blogg som kan känna igen er på ett eller annat sätt.
Sålänge man är säker på sig själv och inte skämms för sig själv så finns det ingen anledning till att någon annan skulle göra det. Jag är stark, jag är det. Jag visar mig som det iallafall. Det är bra. Men nu, här i min ensamhet har jag mycket tankar som flyger omkring som jag gärna delar med mig av...


Kommentarer
Madde (maddepladder)

Förstår precis hur du känner (tror jag). Man försöker va så stark man kan och se positivt på livet och sin situation men innerst inne är man bara en liten tösabit som får jobba med sina tankar och sin självbild... Känner mig inte så "het" alla dagar direkt, när jag tänker på att dejta och träffa nån ny.

2009-03-24 @ 20:28:02
URL: http://maddepladder.blogspot.com
Nillano

Jag är helt med på dina tankar.

Är bra att du känner dig stark!

Tänker lika som dig, men när man väl kommer i nya sitvationer, börjar tankarna välla. Allt är så nytt. Ny saker skapar tankar.

Kram på dig!

2009-03-25 @ 06:49:50
URL: http://livetskalevasnu.blogspot.com
Hellie

I´m right there with you!



Å ena sidan tycker jag inte det är något problem, å andra sidan känner jag mig fruktansvärt obekväm med min kropp (eller magen iaf). Hur det ser ut, att visa sig med påsen synlig, hur det känns, vilka ljud den ger i från sig, att behöva gå å tömma...osv.



Men samtidigt tror jag att är det rätt så accepterar han påsen, men är ju inte bara det, är ju ändå jobbigt för mig och mitt jsälvförtoende att ha den där. Och så kan det ju även vara så att man vill kunan träffa några killar som inte nädvändigtsvis är "rätt" ;)

Kram

2009-03-25 @ 08:35:07
URL: http://www.homeofhellie.blogspot.com
Emma

Försök var stark! Lova mig det!..

2009-04-15 @ 00:46:45
URL: http://summerfly.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0