En god gärning

Idag har jag vart på apoteket och införskaffat mig panodil och hostmedicin så nu hoppas jag att jag blir frisk. Tackar så mycket gör jag för att apoteket i nordstan har öppet såpass sent så man hinner förbi även om man slutar jobba efter åtta.

Iallafall så när jag stod där och väntade på min tur så är det en kvinna som har numret före mig fast till en annan kassa. Hon håller i en väska som jag tycker mig känna igen. Självklart var det en stomiväska.
Jag närmade mig för att höra vad det var hon behövde för jag såg på dem att de inte riktigt kunde komma fram till nåt. Av egna erfarenheter så kan man inte riktigt få den hjälp man behöver från apoteket med stomifrågor.
Jag närmade mig mer och bad om ursäkt för att jag hade tjuvlyssnat och frågade vad hon behövde hjälp med.
Hon sa att hon hade besök av en man som hade problem med att påsen lossnade och han hade bara två kvar så nån slags nödlösning behövde hon. Jag sa till henne vad det var för tejp som skulle kunna fungera sen gav jag henne även tipset om att när han skulle byta den nästa gång så skulle han värma den med hårfön. Hon tackade för tipset och såg väldigt nöjd ut. Även hon i kassan lät förvånad och glad över tipset.
Så det var dagens goda gärning. Jag kände mig glad att kunna hjälpa nån!


Kommentarer
Madde (maddepladder)

Bra jobbat Sussi! Man måste våga "störa" för att kunna hjälpa, ofta är folk för fega för att göra det men det är verkligen härligt när man märker att man gjort nytta! :)

2009-07-24 @ 17:44:29
URL: http://maddepladder.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0