Narkos

Klockan 11.00 skulle jag vara på dagkirurgin idag. Jag trodde inte att det skulle ta så lång tid men jag kom inte till en operationssal förrän halv fyra. Så lång väntetid blev det.
Jag fick dropp när jag låg där och väntade. Väl inne på operation satte de EKG och kollade syrenivån innan det var var dags att sövas. Jag fick nåt insprutat i armen som jag blev snurrig och trött av. De sa att jag skulle känna att ögonen bara blev tyngre. Jag försökte verkligen göra allt för att komma ihåg varenda liten känsla från de sekunderna men jag kommer verkligen inte ihåg hur det kändes när jag somnade. Jag märkte liksom inte av det.
2 timmar efter jag blev sövd vaknade jag upp på IVA. Efter lite saft, oboy och en macka så åkte jag hem så nu sitter jag här. Jag ska ner och äta spaghetti och köttfärsås. Det ska bli supergott för jag har inte ätit sedan igår kväll.

Annars gick undersökningen bra. Ändtarmen är fortfarande inflammerad och nån IRA är inte aktuell för mig. Så det känns väldigt tråkigt för hade jag kunnat göra den så hade jag lätt provat. Men nu vet jag att den möjligheten inte finns. Det gjorde väldigt ont i mig. Så nu blir det stomi i många år till.


Kommentarer
Madde (maddepladder)

Men åh... Sa läkaren ifrån att du inte kan testa IRA? :(



Kram!

2009-02-03 @ 21:06:53
URL: http://maddepladder.blogspot.com
maria

fy vad tråkigt...och jobbigt. tunga besked. har inte riktigt satt mig in i IRA än. är det inte aktuellt för att ändtarmen inte läkt eller är det av annan anledning?

sköt om dig!

2009-02-05 @ 11:21:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0