Smärta...

Gårdagen var totalt hopplös. Jag kräktes hela dagen och gjorde jag inte det så sov jag pga att jag blev så otroligt utmattad. Jag hade inget dropp och fick verkligen inte mig den vätskan jag behövde för det som jag svalde kom ju upp igen. Nu i natt fick jag dropp så känner mig bättre på den fronten idag. Dock så har ju min avföring inte blivit det minsta fast utan kommer ut i vattenform. Det gör att jag får ha blöja hela tiden. Så denna natten som var nu var jag uppe en väldigt massa gånger för att behöva byta den. Ännu en natt med lite sömn.
Man är verkligen bebis på nytt när man är på sjukhus och sjuk. Jag känner mig väldigt utlämnad. Försöker dock att jag göra så mycket jag kan själv för att inte bli för liten.

I förmiddags tog de bort ryggmärgsbedövningen och efter det så har jag fruktansvärda smärtor i buken. Både i ärret och inne i magen. De ger mig massa morfin men det är faktiskt inget som hjälper. De ger mig nog ganska höga doser smärtstillande men min kropp tar inte åt sig så mycket.
Jag har orkat resa på mig en gång efter de bytte smärtstillande och hoppas på att orka med iallafall en gång till idag. Lite besök skulle inte sitta fel så vi får se vem det är som ringer idag.



Kommentarer
cilledill:-)

hua gumman , tänker på dig i massor du är en liten kämpe, hoppas verkligen du piggar på di snarast

många många kramar från cilla på Öjn...

2009-08-31 @ 15:52:12
URL: http://zezilla.blogg.se/
Tommi

Hej.

Jag är en läsare av maddepladder bloggen och såg länken hit.

Har själv haft ira två gånger och är nu stomiopererad igen. När jag såg du åter skulle få ira kände jag mig tvungen att hålla ögonen öppna.

Din situation känns bekant på många vis, ung och allt.

Hoppas dom får ordning på nån smärtlindring som funkar för det är helvete och att avföringen blir fast snart. Blöja is hell!

Äter du imodium nåt? Isåfall hjälper det inte?

2009-08-31 @ 16:43:31
Helena

Sorry att jag inte hörde av mig i söndags, dagen bara försvann!!!

Det där med lös avföring, så var det för mig hela tiden i början. Blev även så när jag låg inne senast på svält i samband med stoppet, men så fort jag börjar äta hyfsat riktigt mat så brukar det ordna till sig mer å mer...och loperamid var ju ett måste för mig i början, äter du det)

Stor kram

2009-09-01 @ 15:01:40
URL: http://www.homeofhellie.blogspot.com
Nillano

Hoppas du fick besök och har många som kommer (när du orkar dvs)

Jag hoppas att du kommer få ordning på allt snabbt!

Krya på dig!

Många kramar!

2009-09-02 @ 13:09:41
URL: http://livetskalevasnu.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0