dag 3 efter operation


Så. Nu har jag tillräckligt med krafter för att visa mig här igen. Operationen gick bra. Det hade inte vart några problem vad jag förstod. De hade behövt koppla ihop det på nåt annat sätt men jag har vart lite borta de senaste dagarna av all medicin så jag har inte riktigt fattat allt än. Jag får ta och fråga när helgen har gått.
Jag mådde relativt bra efter operationen. Jag har Inte mått så illa. Inte kräkts en enda gång. "Peppar peppar". Så hoppas på att få slippa illamåendet iallafall.
Fick en Eda (ryggmärgsbedövning) insatt innan operationen som de satte helt fel så när jag vaknade och någon dag efter det låg jag med helt bortdomnade ben. De hade satt den för långt ner. Så i torsdags tog de ner mig till uppvakningsavdelningen och fick helt enkelt sätta om Edan. Det var inte roligt kan jag berätta. Det är en smärta som är svår att beskriva men det är inget jag skulle välja att göra 2 ggr.

Nu har jag iallafall tillbaka känseln i benen men den sitter fortfarande fel för nu är jag inte bedövad i nedre delen av magen. Så har väldiga smärtor där, speciellt när jag rör mig och hostar.

Det är kämpigt där här ska jag be att få tala om. Det är en situation som ingen kan förstå om man inte har vart i den själv.
Jag känner mig som ett litet barn. Jag kan inte göra nåt själv. Jag kissar inte ens själv. På den nivån är det och det är svårt att sätta sig in i att man faktiskt inte kan ta hand om sig själv.

Men på ett sätt känns det väldigt bra allt det här. Jag är glad att jag mår såpass bra som jag gör. Jag har bara förra gången att jämföra med och det var ett rent helvete. Men idag har jag ju tillochmed duschat själv och ätit mat, så jag är glad..




Jag, nallen jag fick av linn, sex and the city o min dator.



Kommentarer
Helena

MAn blir verkligen medveten och tacksam för allt man kan göra i vanliga fall, och man inser hur bra man faktiskt har det! FÖr att inte tala om hur bra alla helt friska människor har det!

2009-08-29 @ 21:36:36
URL: http://www.homeofhellie.blogspot.com
Nillano

Hej gumman! Skönt att höra att allt gått bra... Tråkigt med ryggmergsbedövningen, den verkar ofta sitta fel på många, lika så med mig sist. Dom frågar ju om man vill ha den, funderar på om man ska säga nej och ta smärtlindringen på annat sätt nästa gång då den strular så.

Hoppas du får må bra nu och att allt kommer gå bra!

Kram

2009-08-31 @ 07:34:10
URL: http://livetskalevasnu.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0