Spårvagnstankar, nån som tänker likadant??

När man går på spårvagnen så brukar man ju faktiskt kolla efter platser där det inte sitter nån. Man sätter sig längst in vid fönstret. Så när man går på sitter alla som fån intryckta mot väggarna och alla platser längs med gången är alltid lediga. Det är en ganska rolig syn ändå.
Men, när man då ska välja vem man ska sätta sig bredvid bara för att alla fönsterplatser är upptagna, då blir det jobbigt. Vem väljer man?! Alkoholisten, den lilla flickan, det gamla tanten, skabbig kille, snygg tjej, snygg kille?? Alltid lika svårt. Egentligen vill man ju bara sätta sig bredvid den där snygga killen men det kan jag aldrig med att göra. Så jag tar hellre den lilla flickan som ändå inte knappt syns. Då sitter man där tryggt och behöver inte tänka på så mycket annat än sig själv.

MEN... Om man redan sitter där, intryckt i fönstret och det stiger på nya människor. Vem väljer att sätta sig bredvid mig? Det är alltid lika kul att redan innan alla stiger på försöka lista ut vem som sätter sig. Ibland ser man nån och hoppas på den, men det blir ju aldrig så. Haha.
Ja, det är ganska kul att åka spårvagn ändå. Nästa gång ska jag försöka våga sätta mig bredvid den där snygga killen. Det kan ju inte skada. Det är ju inte så att han märker det..
Nu tänker jag ju inte på nån speciell men alltid finns det nån ;)



Kommentarer
Nillano

Det är nog en vanlig tanke... nu åker jag inte spårvagn så ofta men så där tänkte man när man åkte buss flera gånger om dagen förut.

2009-04-17 @ 09:21:05
URL: http://livetskalevasnu.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0