Byggarbete på natten !?

Idag har jag jobbat. Och idag var det så sjukt jobbigt. Mitt under dagen kände jag bara hur alla krafter försvann och jag orkade knappt göra nånting. Så det var jobbigt. Men efter Matilda vart på sin rast typ så kom hon tillbaka med en cola till mig. Så snällt :)

Och sen då. Då när jag kom hem och skulle öppna första dörren så satt det en lapp där.
"Asfaltering av vägen kommer att pågå natten till onsdag och natten till torsdag mellan 20.00-06.00."
Å herregud, tänkte jag. Det är liksom inte så att de kan stänga av vägen på dagen för att fixa sånt där eller? Så nu sitter jag här och lyssnar på högljudda maskiner, soffan darrar av allt vad det nu är de håller på med och sen så måste de tydligen ha sina blinkande orangea lampor PÅ. Så det är ju typ disco härinne. Få väl se om det går att somna nu snart för det är ju faktiskt dags att sova snart. Jag har iallafall laddat upp med öronproppar bredvid sängen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0