Att resa med stomi

Det jag var mest rädd över med resan det var ju att klara av allting själv först och främst. Men det gick ju bra. Sen var det ju att jag faktiskt åkte till ett väldigt soligt land och tänkte sola och bada mycket. Och nu tänker jag på att jag har en påse på magen. Det kändes väldigt jobbigt att ha bikini på sig men jag använder det ändå. Jag var nog ganska bra på att hålla armarna över magen när jag reste mig för att hoppa i vattnet, och att jag sen solade på mage.

Sen var jag rädd att jag trodde att det skulle bli olidligt varmt under plattan, men det gick faktiskt bättre än jag trodde. Man ska inte oroa sig så mycket för det går bättre än vad man tror. Jag bokade en resa bara ett par dagar innan jag skulle åka och det gick, allting löste sig. Så bara för att man har ett handikapp så behöver inte det betyda att allt måste planeras in i minsta detalj för att man ska kunna göra nånting.
Men ska man till stranden med mycket folk så kan det ju vara skönt att det finns toalett i närheten.

Tack underbara människor på Malta som gjorde mina dagar oförglömliga!!


Kommentarer
cilla

vilka fina bilder skönt me semrester...

själv jobbar jag mycke men de är kul må så gutt kramis cillen

2008-07-25 @ 08:36:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0