tråkig uppdatering

Jag har inte haft nån ork till att sätta mig här på flera dagar men nu. Nu var det dags. Jag hade en bra helg. En ledig helg. På lördagen firade vi mina kära vänner camilla o emelie som fyller år nu i December. Det var en sjukt bra kväll.
Idag har vi också fått hit kökssoffan och en köksbord så nu slipper vi stå upp och äta frukost. Det är ju superhärligt.

Det här med julen alltså. Jag har inte fått nån julstämmning alls. Man köper julklapparna, tänder ljus och så vidare, på rutin... Men det finns ingen känsla över huvud taget. Det är ju jättetråkigt.
Nej, idag är jag tråkig så det var allt för mig!!



Kommentarer
Elsa

Hej! Jag läste din sjukdomshistoria och jag önskar på sätt och vis att det hade blivit en akut operation för min del också, denna väntan är olidlig. Men som med allt annat så är det givetvis både fördelar och nackdelar med allt. Det är inte bestämt om det blir någon operation ännu, men det lutar väl åt det. Jag har inte så mycket mer att prova i medicinsk väg, jag har haft pågående skov i 1½ år utan kontroll (förutom med höga doser kortison). Jag har provat allt i stort sätt och inte kunnat vara utan kortison under denna tiden. Så operationen kryper närmre och närmre. På fredag ska jag till läkaren och prata mer om framtiden.. Hoppas att det beslut tas då och att man kan göra detta relativ akut. För nu vill jag inte vara med längre! Jag tror att jag kommer få en helt annan livskvalitet med en ileostomi. Upplevde du det så med? Eller var det mest jobbigt till en början?

Hur länge var du hemma efter operationen? Kan du äta allt nu? Har läst någonstans att man behöver dricka mer efter operationen eftersom tjocktarmen är borta, stämmer detta och vilka mängder rör det sig om?

Jag ska kika på bilderna, man är ju som en tvättsvamp nu. Suger i sig all information som man bara kan! ;)

Hoppas du har det bra!! Många kramar

2008-12-17 @ 09:54:43
URL: http://elsavictoria.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0