Jag avskyr SJ...

Jag hade bokat min hemresa. 1:a klass för att den var mycket billigare och det kändes ju bra att få åka lite bekvämare. Men ICKE...
När jag kommer till tåget i Norrköping är det totalstopp i trafiken från Linköping så tåget därifrån blev försenat med 40 minuter. Vilket innebar att jag missade det anslutande tåget i Katrineholm. Och självklart så väntade inte det tåget utan de satte in en ersättningsbuss.
Vi fick reda på att den bussen skulle komma om en halvtimme efter det att vi kommit till Katrineholm. Men än en gång, ICKE!
1½ timme senare kom bussen som skulle ta oss dit alla skulle. Men busschauffören hade ingen aning om vart han skulle åka när han kom och plockade upp oss. Så det tog en fruktansvärd tid innan han ringt både den ena och den andra för att få hem alla. Några till skövde, borås, göteborg, varberg och falkenberg. Ja det var en himla blandning.
Istället för att vara framme i skövde 20.09 kom jag till skara vid 12 tiden på kvällen. Alla planer gick ju åt, jag vet inte vad.
Bussen tog 3 timmar. Där träffade jag två stycken som jag kunde prata med iallafall. Så det var jag, Susanne, Ebba och Roger. Vi fördrev denna otroligt sunkiga resa tillsammans så att det gick lite bättre..

Jag avskyr  SJ.... Och klagomål kommer de att få den här gången!!



Kommentarer
Madde (maddepladder)

Bra, se till att klaga högjutt! Det måste bli en ändring på SJ, alldeles för många blir drabbade dagligen av problem som SJ ställer till med!

2008-08-04 @ 19:32:25
URL: http://maddepladder.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0